« Travanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Elementi i kriteriji vrednovanja u nastavi njemačkog jezika
Elementi vrednovanja su:
- za 1. i 2. razred OŠ:
1. slušanje s razumijevanjem
2. govorenje
- od 3. do 8. razreda OŠ:
1. slušanje s razumijevanjem
2. čitanje s razumijevanjem
3. govorenje
4. pisanje
Ocjena se donosi na temelju kriterija vrednovanja (u prilogu) u kojima su jasno opisana očekivana postignuća za svaku ocjenu.
Pri vrednovanju se vodi računa o činjenici da ovladavanje jezičnim zakonitostima nije samo sebi svrha, već je sredstvo za ostvarivanje uspješne komunikacije te da su pogreške u jezičnom izričaju prihvatljiva i očekivana sastavnica ovladavanja jezikom.
Tri vrste vrednovanja:
1. vrednovanje za učenje
2. vrednovanje kao učenje
3. vrednovanje naučenog
Vrednovanje za učenje -Učinkovito vrednovanje za učenje uključuje učiteljevo kontinuirano i sustavno prikupljanje i bilježenje informacija o ostvarenosti odgojno-obrazovnih ishoda tijekom odgojno-obrazovnoga procesa. Ono je sastavni dio procesa učenja i poučavanja koji ne dovodi do ocjena. Usmjereno je na poticanje refleksije o učenju, razumijevanje procesa i rezultata učenja te na povećanje učinkovitosti učenja i poučavanja. Vrednovanje za učenje uključuje različite formalne i neformalne metode te raznolike formate poput postavljanja pitanja, provjere domaćih zadaća, kraćih pisanih provjera znanja, rubrika, lista provjere, anegdotskih zabilješki, portfolija, opažanja itd.
Vrednovanje kao učenje podrazumijeva aktivno uključivanje učenika u proces vrednovanja uz stalnu podršku učitelja a odvija se sustavnom samorefleksijom, samovrednovanjem i vršnjačkim vrednovanjem. Time se učenike potiče na samostalnost i samoreguliranje učenja tj. na razvoj svijesti o vlastitom učenju. Učenici su uključeni u izradu kriterija za vrednovanje i samovrednovanje, što doprinosi njihovu razumijevanju razine usvojenosti znanja i razvijenosti vještina i stavova potrebnih za ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda. Kao i vrednovanje za učenje, i ovaj proces ne dovodi do ocjena, već opisnih povratnih informacija.
Vrednovanje naučenog prvenstveno je sumativno, a svrha mu je utvrđivanje razine ostvarenosti odgojno – obrazovnih ishoda definiranih kurikulumom predmeta Njemački jezik. Provodi se tijekom cijele školske godine.Pritom se vodi računa o definiranim kriterijima vrednovanja, o izboru valjanih i pouzdanih metoda te o sigurnosti i transparentnosti procesa – svrha vrednovanja, sadržaji, postupci, oblik, sastavnice i trajanje ispita, način i kriteriji bodovanja i rezultati unaprijed su definirani i jasni učitelju, učeniku i roditelju.
Zaključna ocjena izriče se brojkom i riječju ( nedovoljan -1, dovoljan – 2, dobar – 3, vrlo dobar – 4 i odličan – 5 ).
Online vježbe možete pronaći na navedenim linkovima:
https://mein-deutschbuch.de/grammatikuebungen-perfekt.html
http://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_uebungen_index_z.htm