« Prosinac 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Ciljevi:
Učenici će upoznati tradicionalne i moderne recepture te postupke izrade prirodne kozmetike. Pritom će koristiti prirodne sastojke te aromatično i ljekovito bilje dostupno u školskom dvorištu i našem kraju. Učenici će upoznati postupak proizvodnje sapuna kako su ih radili naši stari, ali i modernije postupke pripreme sapuna. Osim raznih sapuna, proizvodit će kreme za lice, meleme za usne sa prirodnim pčelinjim voskom i šumeće kugle za kupanje (mirisne kupke). Upoznat će proces proizvodnje raznih baznih i eteričnih ulja te za što se pojedina ulja koriste. Steći će korisno znanje o tome kako koristiti ljekovito bilje našeg kraja te će proizvesti ljekovite pripravke poput macerata, masti i repelenata.
Namjena:
Nositelj:
- Janja Maltar, učiteljica biologije i kemije
- članovi sekcije ˝Mladi kemičari˝: učenici 6., 7. i 8. razreda
- po potrebi se uključuju i pomažu ostali djelatnici škole i članovi učeničke zadruge ˝Cvetek˝
Način realizacije:
Teorijski i praktični dio izvodi se u učionici i kabinetu kemije. Teorijski dio savladat će putem praćenja prezentacija i videozapisa. Praktični dio radit će grupno prema preciznim uputama na radnim listićima, uz nadzor i vodstvo voditelja sekcije.
Vremenik:
- tijekom školske godine od 5.9.2022. do 21.6.2023.
- dva sata tjedno (70 sati) u područnoj školi u Završju Podbelskom
Detaljan troškovnik:
Pribor i kemikalije potrebne za izradu prirodne kozmetike: pčelinji vosak, med, glicerinska baza za sapune, mica prah u raznim bojama, natrijev hidroksid, kalijev hidroksid, kokosovo ulje, palmino ulje, razna bazna ulja (kokosovo, palmino, maslinovo ulje, jojobino, avokadovo, bademovo ulje, ulje ploda divlje ruže…), eterična ulja (lavanda, smilje, ružmarin, ruža…), prirodni vitamin E, aloe vera gel, gel crvenih algi, prirodni emulgatori, eko konzervansi, kuhače, zdjele, kalupi za sapune, ambalaža za pakiranje sapuna, melema, macerata i masti.
Način vrednovanja i način korištenja rezultata vrednovanja
- pratiti uspješnost učenika u izradi prirodne kozmetike
- predstavljati i prodavati proizvode u izložbenom prostoru zadruge u školi
- pripremati se za županijsku smotru učeničkih zadruga
- rezultate koristiti s ciljem povećanja interesa učenika i za daljnji razvoj zadruge